Warunki zwrotu towarów

Zastanawiacie się jakie są warunki zwrotu towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych?Zestawiliśmy dla Was te dane.

Poniższa tabela zwiera zestawienie warunków zwrotu towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych. Wybraliśmy najbardziej popularne naszym zdaniem sklepy. Informacje uzyskaliśmy bezpośrednio w sklepach poszczególnych marek. Niektóre z nich zawierały informacje w tym zakresie wystawione przy kasach a w innych przypadkach informacje o warunkach zwrotu pozyskaliśmy o pracowników sklepu.

Tak jak pisaliśmy we wpisie dotyczącym zwrotu towarów w sklepach stacjonarnych, możliwość zwrotu zależy od polityki danej marki i warunków przez nią ustalonych. Z poniższego zestawienia w sposób oczywisty wynika, że warunkiem kluczowym jest posiadanie paragonu i oryginalnie przymocowanych metek. Przyznam, że te dwa wymogi są dla mnie nie do końca zrozumiałe. Po pierwsze dlatego, że wystawienie paragonu jest zdarzeniem księgowym, które można odtworzyć na podstawie dokumentacji posiadanej przez sprzedającego. Po drugie, wymów posiadania oryginalnie przymocowanych metek, czyli jak rozumiem, nie tych, które są wszyte w towar tylko tych, które są przymocowane za pomocą sznurka lub żyłki. Tymczasem, jeśli nie usuniemy metki, która zawiera znak towarowy sprzedającego, czyli tej, która zazwyczaj wszyta jest z tyłu, to sprzedający ma możliwość identyfikacji, że towar pochodzi od niego.

Nie jestem również przekonana do zwrotów, które dokonywane są jedynie na karty podarunkowe. Bo przecież czasem konsument może po prostu nie chcieć takiej karty i dostać pieniądze. Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby danie konsumentowi możliwości wyboru. Wówczas mógłby sam zdecydować czy chce otrzymać kartę podarunkową. Nikt przecież nie lubi być do niczego zmuszany.

Co myślicie o tych warunkach? Czy Waszym zdaniem są one prokonsumenckie? Jakie są wasze doświadczenia ze zwrotami lub wymianą towarów w poszczególnych sklepach?

Chętnie również uzupełnimy zestawienie o inne marki – dajcie znać, które Was interesują.

Dajcie nam również znać, jeśli z uzyskanych przez Was informacji wynika, że są jakieś dodatkowe warunki zwrotu towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych lub inne niż te, które podaliśmy w zestawieniu.

warunki zwrotu towarów



Bądź na bieżąco z zagadnieniami dotyczącymi prawa mody!
Zapisz się do newslettera już teraz!