Marka to najcenniejsza wartość, jaką posiada przedsiębiorstwo. Dlatego skuteczna ochrona marki ma kapitalne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania firmy. Bywa, że jej renoma sama w sobie jest najlepszą reklamą. Pokazuje to przykład wielu domów mody, które są prawdziwymi legendami swojej branży. Dior, Chanel, Prada – te firmy przez lata istnienia na rynku wypracowały sobie tak silną pozycję, że trudno wyobrazić sobie coś, co mogłoby nią zachwiać. Oczywiście, olbrzymi wpływ ma na to cała grupa utalentowanych projektantów, którzy tworzą poszczególne kolekcje. Z drugiej jednak strony, domy mody to machina marketingowa i mnóstwo prawników, którzy czuwają nad ochroną marki. Logo, unikalna nazwa, czasem nawet wykorzystywane kolory, to bogactwo, które pozwala na stałe zapisać się w świadomości odbiorców. Dlatego, już rozpoczynając działalność, warto wypracować sobie strategię, którą z jednej strony wykorzystamy kiedy dojdzie do naruszeń dokonywanych przez podmioty zewnętrzne, a z drugiej – pozwoli nam ona wzmocnić pozycję marki na rynku.
Strategia ochrony marki pomoże nam rzeczywiście dochodzić swoich praw, kiedy konkurent decyduje się na nieuczciwe zagranie. Pozwoli nam także określić w jaki sposób funkcjonować na rynku, aby nie zostać posądzonym przez podmioty zewnętrzne.
Ochrona marki to kluczowa kwestia dla wszystkich firmy z branży odzieżowej.