Radca prawny, kierownik działu własności intelektualnej w Pakulski, Kilarski i Wspólnicy, specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, w tym w szczególności prawie autorskim, znakach towarowych oraz zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
Wykształcenie prawnicze zdobyłam na Wydziale Prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim. W trakcie studiów ukończyłam Szkołę Prawa Amerykańskiego na tym samym wydziale, a po odbytej aplikacji i zdanym egzaminie radcowskim Fashion Law Bootcamp na Fashion Law Institute, Fordham University w Nowym Yorku oraz studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie w sektorach mody prowadzone przez Akademię Leona Koźmińskiego i ViaModa.
Świadczę pomoc prawną krajowym i zagranicznym (w języku angielskim) podmiotom z sektora mody, w tym domom mody, firmom odzieżowym, producentom akcesoriów modowych, jubilerom, projektantom i fotografikom, agencjom reklamowym i modelingowym. Doradzam przy opracowywaniu mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu.
Aktualnie prawnik to nie tylko osoba świetnie znająca przepisy prawa, podglądy doktryny i orzecznictwo. Prawnik musi również rozumieć branżę, w której działają jego klienci. Dlatego specjalizacje w branży prawniczej nabierają na znaczeniu. Jedną z moich specjalizacji jest prawo mody. Dlatego często bywam określana jako prawnik modowy, czyli prawnik specjalizujący się w obsłudze podmiotów z branży mody.
Nie jest to de facto odrębną dziedzina prawa, tylko dotychczasowe, gałęzi prawa takie jak własność intelektualna, prawo zobowiązań czy prawo pracy, właściwie zastosowane do specyfiki branży modowej.
O tym czym jest prawo mody opowiadam w rozmowie z Agnieszką Bednarek z FashionExpress, którą możecie odsłuchać na platformie Spotify na kanale e-obuwie.
Od początku mojej działalność zawodowej związana jestem z własnością intelektualną,
e-commerce, jak również danymi osobowymi. Natomiast na obsługę podmiotów z branży mody zdecydowałam się z uwagi na moje zainteresowania i zamiłowanie do świata mody. Wbrew pozorom zainteresowanie modą ma kluczowe znaczenie przy obsłudze podmiotów z branży mody. Śledzenie trendów jest pomocne przy ocenie autorskiego charakteru projektów, a znajomość specyfiki rynku pozwala skonstruować umowy, które dokładnie odpowiadają potrzebom moich klientów.
Dzięki zrozumieniu specyfiki tej branży jestem w stanie świadczyć pomoc prawną projektantom, domom mody, firmom odzieżowym, fotografom, makijażystom, stylistom, modelkom, agencją modelingowym, agencjom reklamowym, firmowy z sektora beauty.
Długo nosiłam się z zamiarem założenie bloga, którego tematyką byłoby prawo mody. Znalezienie nazwy nie było proste. Chciałam, żeby blog był swego rodzaju wybiegiem mody dla zagadnień prawnych związanych z branżą mody, żeby poruszał aktualne tematy i zagadnienia pojawiające się w branży. Stąd nazwa „fashion law catwalk”, a w skrócie „flcatwalk”, czyli „wybieg prawa mody”.
Na blogu poruszamy tematy związane ze znakami towarowymi, wzorami przemysłowymi, prawami autorskimi, umowami. Naszym celem jest wyjaśnienie niekiedy skomplikowanych zagadnień prawnych w przystępny sposób.
Komentujemy również poczynania marek modowych i sprawy sądowe pojawiające się na rynkach zagranicznych.
Branża mody potrzebuje dedykowanej obsługi prawnej, a podmioty działające w branży modowej powinny znać choć podstawowe instytucje prawne charakterystyczne dla tej branży.