Kultowa torba Louis Vuitton
Jeśli mielibyście obstawiać co jest w środku tego opakowania to na jaki produkt byście postawili?
Ja bym obstawiała torbę Neverfull. Dla mnie jest to kultowa torba, która sprawdza się w każdych okolicznościach i rzeczywiście „nigdy nie jest pełna”.
Neverfull – historia torby
Torba została wprowadzona po raz pierwszy przez markę Louis Vuitton w roku 2007. Mówi się, że Neverfull miła konkurować z torbą marki Goyard model Saint Louis.
W 2013 roku do torby Neverfull marka Louis Vuitton zaczęła dołączać sakiewkę, w której można przechowywać mniejsze rzeczy, dzięki czemu będzie je łatwiej znaleźć. Sakiewkę można odczepić.
Neverfull jest dostępna w trzech rozmiarach:
- petite (the petite modele – PM),
- średni (moyen modele – MM),
- duży (the grande modele – GM).
Nazwa torby – „neverfull, świetnie odzwierciedla pojemność torby. Podobno torba w rozmiarze dużym (GM) jest w stanie utrzymać 90 kilogramów wagi.
Torba jest obecnie dostępna w czterech wzorach. Pierwotnie była dostępna jedynie w klasycznym brązowym Monogramie Canvas.
Również wnętrze torby było na początku dostępne w ograniczonej kolorystyce tj. w beżu lub kolorze wiśniowym. Na przestrzeni lat Neverfull można było zakupić z wnętrzem w kolorze: różowa balerina, piwonii, fuksji, moreli, papryczki chilli i mimozy. Z tym, że nie wszystkie warianty kolorów wnętrza są dostępne ze wszystkim wariantami materiałów zewnętrznych.
Neverfull – ciekawostki
Podobno czas potrzeby na wyprodukowanie torby Neverfull to 45 godzin.
Kolejną ciekawostką, która mnie zaskoczyła to, to że torba Neverfull została tak zaprojektowana i skonstruowana, aby można było ją wywinąć. Neverfull jest zatem dwustronny.
Polecam Wam film na YouTube – „Top 5 things you didn’t know about LV’s Nevefull bag„. Jest w kilka fajnych informacji na temat torby Neverfull, w tym np. jak ja zapinać.
Neverfull – znak towarowy
Neverfull jest zarejestrowanym znakiem słownym. W Unii Europejskiej są dwie rejestracje tego znaku. Jedna, z 2007 roku, dotyczy klasy 18 i obejmuje następujące towary:
Futerały ze skóry lub z imitacji skóry, kufry, walizki, zestawy podróżne (galanteria skórzana), torby podróżne, torby bagażowe, pokrowce podróżne na odzież, pudełka na kapelusze, kuferki na kosmetyki, plecaki, torebki na ramię, torebki, torby plażowe, torby na zakupy, torebki na pasku, torby, torebki na ramię, torby do noszenia na pasku, portmonetki, kufry, teczki (galanteria skórzana), torby szkolne, aktówki, kieszenie kwadratowe, portfele, portmonetki, etui na klucze, etui na karty (portfele), parasole, parasole przeciwsłoneczne.
Drugi znak słowny „neverfull” został zgłoszny do rejestracji z 2016 roku w klasie 3 i obejmuje wosk szewski.
Neverfull – kampania reklamowa
W kampanii reklamowej na jesień 2007 wzięła udział Scarlett Johansson.
Neverfull – edycje specjalne
Neverfull był również dostępny w kilku edycjach specjalnych. Aktualnie dostępne są np. następujące edycje.
Ten wzór monogramu narysowany został ręcznie przez szwajcarskiego artystę Ursa Fischera na potrzeby współpracy sezonu LV x UF.
W ramach Cruise 2021 Nicolas Ghesquière zaprojektował torbę Neverfull MM z płótna Monogram ozdobioną odważnym nadrukiem łączącym Monogram Flowers i symbole grafik kart do gry.
Louis Vuitton stworzył również Neverfull w skórze Epi. Ta kolekcja była niezwykle kolorowa.
Neverfull – personalizacja
Marka Louis Vuitton oferuje również możliwość personalizacji torby, poprzez dodanie fasków w dwóch kolorach, inicjałów oraz wyboru koloru wnętrza. A to moja przykładowa personalizacja.