DREST – stylizuj, udostępniaj, oceniaj, kupuj.

Nigdy nie byłam graczem. Nie grałam ani w gry komputerowe jako dziecko ani teraz nie bardzo „kręci” mnie granie na konsolach.  

Nosiłam się z zamiarem zakupu gry Sims, ale na razie jeszcze tego nie zrobiłam.

Przez chwilę grałam na telefonie. Czekając na przykład w poczekalni u lekarza, kiedy byłam w ciąży. Grałam wtedy w AngryBirds i CandyCrushSaga, ale już od ponad dwóch lat nie uruchomiłam żadnej z tych gier choć CandyCrush mam nadal zainstalowane na swoim telefonie.

Marcowy lockdown skłonił mnie do poszukiwań nowej rozrywki na telefonie. Szukałam oczywiście gry związanej z modą. I znalazłam DREST.

DREST – jak powstała ta gra?  

DREST to gra, której założycielką jest Lucy Yeomans. Lucy Yeomans była redaktorką naczelną magazynu Porter, a wcześniej redaktorką naczelną w Harper’s Bazaar w Wielkiej Brytanii. W artykule na Vogue.com Lucy Yeomans przyznaje, że jej doświadczenia z grami ograniczało się do Scrabble, ale widziała znajomych grających w FarmVille i stwierdziła – „Widziałam ludzi, których szanowałam, grających w tę grę, w której musieli uprawiać grządki truskawek i hodować stado kurcząt i krów, i pomyślałem, że to szalone. A potem pomyślałam, co by było, gdybyś robił to z czymś, na czym Ci zależy – jak buty, torby i moda?”

DREST zadebiutowało w październiku 2019 roku.

Na czym polega ta gra?

Drest to gra, która umożliwia użytkownikom stylizowanie i tworzenie własnych treści, a następnie udostępnianie ich w swoich kanałach społecznościowych lub innym użytkownikom w aplikacji DREST oraz robienie zakupów na platformie sprzedażowej. Gracze mają do dyspozycji różnorodne awatary i najnowsze kolekcje marek partnerskich, a także fryzury, makijaż, lokalizacje i tła.

Gracze mają do wyboru dwa rodzaje wyzwań – Photoshoot lub MoodBoard.

Zadanie dotyczące przygotowania sesji zdjęciowej polega na tym, że gracz otrzymuje opis wytycznych dotyczących danej sesji i jego zadaniem jest odpowiednie jej wystylizowanie, w tym dobranie również tła, studyjnego lub plenerowego.

Natomiast wyzwania Mood Board składają się z trzech elementów – tła, naklejek i produktu. Gracze przesyłają następnie swoje kreacje wizualne, aby wygrać nagrody – walutę w grze, a także wirtualne prezenty związane z modą – w zależności od tego, jak dobrze zrozumieli wytyczne i jak inni gracze ocenili ich mood board, co skutkuje odblokowaniem poziomów i postępem w grze.

Absolutnie najlepszą, rzeczą jest to, że ubrania i dodatki wykorzystywane do stylizacji nie są wymyślone tylko pochodzą z rzeczywistych kolekcji poszczególnych marek.

Kilka z moich stylizacji w DREST:

W aplikacji jest możliwość ocenia stylizacji pozostałych graczy, dzięki czemu zdobywa się odpowiednie punkty.

Możliwość tworzenia stylizacji nie ogranicza się do wyboru ubrań i akcesoriów, ale również doboru makijażu i fryzur modelek. W maju 2020 roku media obiegła wiadomość, że wielokrotnie nagradzana i wiodąca w branży makijażystka Mary Greenwell została zaangażowana do współpracy z DREST do stworzenia całego portfolio produktów do makijażu cyfrowego.

A na początku grudnia 2020r., premierę miło Drest x Supermodels, dzięki czemu aplikacja została wzbogacona o trójwymiarowe awatary niektórych z najbardziej znanych modelek. Komputerowo wygenerowane obrazy Natalii Vodianovej, Precious Lee, Iriny Shayk, Imaan Hammam i Candice Huffine są dostępne do interaktywnych sesji zdjęciowych.

Produkty dostępne do stylizacji można obejrzeć i zakupić za pośrednictwem między innymi platformy Farfetch.

DREST – przyszłość aplikacji.

Zapytana o przyszłość DREST Lucy Yeomans w wywiadzie dla TheIndustry.fashion  odpowiedziała: „Pragnę, aby DREST było pozytywnym i inspirującym środowiskiem twórczym. Nasz plan działania jest wypełniony partnerstwami z branżą kosmetyczną, podróżniczą i filmową, a także nowymi funkcjonalnościami i premierami, w tym piękną biżuterią, męską odzieżą i możliwością stworzenia własnego awatara – to dla nas naprawdę ekscytujący czas!

DREST łączy w sobie kilka elementów:

  1. możliwość stylizacji – nie tylko w zakresie ubioru i dodatków, ale również makijażu i fryzur. Do tych stylizacji wykorzystywane są produkty przede wszystkich marek luksusowych,
  2. możliwość zapoznania się ze stylizacjami innych graczy, w tym stylizacjami tego samego produktu i ocenić je.
  3. możliwość zakupów, w tym na platformie Farfetch.

Markom, DREST daje między innymi możliwość sprawdzenia, które produkty przyciągają uwagę graczy.

Jeśli DREST wprowadzi możliwość stworzenia własnego awatara to wówczas, aplikacja stanie się de facto wirtualną przymierzalnią.

Dla części użytkowników towary dostępne w aplikacji są niedoścignionymi marzeniami, a dzięki grze mogą oni zaprezentować na swoich kanałach społecznościowych stworzone przez siebie stylizacji z tymi produktami. Dzięki DREST marki luksusowe stają się wirtualnie dostępne dla osób, które nie są ich klientami.   

Dodatkowo własny awatar da możliwość tworzenia stylizacji „na sobie”. Dzięki czemu nie będzie konieczność kupowania rzeczy w celu jedynie ich pokazania w mediach społecznościowych, a następnie dokonania zwrotu do sklepu. Będzie bowiem możliwość zaprezentowania danego produktu na sobie. Jak awatary influencerów przyjmą się w rzeczywistym świecie czas pokaże.  

DREST – znak towarowy. 

DREST stanowi zarejestrowany znak towarowy. Zarejestrowany został jako znak słowny w Wielkiej Brytanii i w ramach rejestracji międzynarodowej, która obejmuje również UE.

Jeśli zaczniecie grać w DREST dajcie koniecznie znać jak Wam się podoba 🙂



Bądź na bieżąco z zagadnieniami dotyczącymi prawa mody!
Zapisz się do newslettera już teraz!