Blog

o tym się mówi

  • Perfumy… już samo to słowo pachnie. Niektórzy z nas mają swoje ulubione zapachy i nie zmieniają ich przez lata, a inni często używają różnych perfum. Ja należę do tej drugiej

  • T-shirt to jeden z podstawowych elementów każdej garderoby. Biały podkoszulek to zdecydowany must have. Z jednej strony wykorzystywany jest w typowo sportowych stylizacjach, a

  • RODO to tylko cztery litery, a zamieszanie jakie panuje wokół tego rozporządzenia jest niewiarygodne. Dlatego kwestii dotyczącej RODO nie może zabraknąć również na naszym blog

  • Marki modowa a walentynki. Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że między tymi terminami nie ma żadnego powiązania. A jednak. Walentynki to święto zakochanych. Niektórzy

  • Dobra osobiste przynależą każdemu, nawet osobom publicznym, medialnym, choć w tym przypadku możliwość wykorzystywania np. ich wizerunku jest inna. Ja natomiast nie jestem osob

  • Znak towarowy jest jednym z najistotniejszych elementów wyróżniający jednego przedsiębiorcę od drugiego. Masz pomysł na biznes, markę. Niezależnie od tego czy decydujesz się s

  • Personalizacja a prawa autorskie W związku z zalewającym nas natłokiem ubrań, dodatków, akcesoriów, biżuterii i butów – my jako kobiety pragniemy się z tego tłumu wyróżn

  • Slogan reklamowy – nie wiesz jak chronić? Just do it! Lubię czasem zaskoczyć znajomych pozornie bezużyteczną ciekawostką (przydającą się jednak, jak widać, żeby zacząć a

  • Louboutine, czyli spór o czerwoną podeszwę     Po raz kolejny, czerwona podeszwa stała się kością niezgody pomiędzy słynnym francuskim projektantem butów, a innym producentem.

  • Na Instagramie i Snapchacie śledzę kilka polskich blogerek. Z największym zniecierpliwieniem czekam zawsze na posty i wpisy Jessiki Mercedes. Odpowiada mi zarówno jej stylisty

  • Utwór – O wykorzystywaniu utworów na potrzeby nowych utworów Jakiś czas temu natknęłam się na zdjęcia nowej kolekcji Louisa Vuittona stworzonej we współpracy z Jeffem Ko

  • Patent w branży modowej W tym tygodniu, kontynuujemy na blogu tematykę patentu. W branży fashion, uzyskanie patentu nie jest wcale łatwe, nie tyle ze względu na ostre kryteria

  • Patent w modzie – „Opatentowywanie” mody Jasnym jest, że swoje dokonania w dziedzinie mody należy chronić. Rejestracja wzoru przemysłowego lub znaku towarowego wydaje si

  • Wzory użytkowe w modzie Kontynuując tematykę wzorów, rozpoczętą w jednym z poprzednich wpisów, dziś zajmiemy się zagadnieniami związanymi z wzorem użytkowym. W szeroko pojętej

  • „Ciężkie” życie projektanta W nocy 26  na 27 lutego, odbyła się gala, która co roku najbardziej elektryzuje środowisko filmowe na świecie – wręczenie Oscarów. Jak to zwykle by

  • Wzór przemysłowy czyli o tym że design jest wszystkim Charakterystyczny flakon. Zdobna etykieta. Obcas buta w kształcie paragrafu. Sukienka w kształcie trójkąta. Pewnie zastan

  • Walentynki – Zostań moją Walentynką Pokaz kolekcji Victoria Beckham Ostatni pokaz kolekcji Victori Beckham na nowojorskim tygodniu mody był wprost oszałamiający. Kolekcj

  • Prawo autorskie – zmiana logo kiedy możliwa? Czy Wam też zdarza się kupować rzeczy tylko dlatego, że chcecie mieć „coś” od konkretnej marki? Mnie niestety tak. Czemu? Bo podob

  • Znaki towarowe – Podeszwy i szachownica, czyli co nieco o nietypowych znakach towarowych Kiedy słyszę hasło „znak towarowy”, najczęściej przychodzi mi na myśl konkretne

  • Prawa autorskie – Sztuka (?) makijażu Nie mam zdolności plastycznych. Moje rysunki zatrzymały się na etapie rozwoju: ludzik, który zamiast dłoni ma kółeczko i pięć krese

  • Perfumy – Czy można pachnieć jak dzieło sztuki? Lata 20. XX wieku. Świat wywrócił się do góry nogami. Przez Europę przetoczyły się rewolucja bolszewicka i I wojna świato

  • Sztuka ludowa – Wykorzystanie wzorów sztuki ludowej na ubraniach a prawa autorskie Czy nie macie wrażenia, że świąteczno-noworoczna przerwa trwała za krótko i minęła zby

  • Moda…duża jej cześć opiera się na marzeniach. W nadchodzącym roku życzymy wszystkim, aby ich noworoczne marzenia modowe się spełniły.  Na kilka dni przed końcem roku, go

  • Jednym z pierwszych wierszyków jakiego nauczyła mnie moja Mama był wierszyk Władysława Bełza z Katechizmu polskiego dziecka: „Kto ty jesteś? – Polak mały. Jaki znak twój? – Or

  • Znak towarowy – rejestracja koloru jako znak towarowy „Jaki jest Twój ulubiony kolor?” To pytanie zadawane jest nam już od dzieciństwa. Zazwyczaj, odpowiedzi, których ud

  • Ochrona marki – Jak wypracować strategię ochrony marki? Marka może być większym bogactwem firmy niż jej kapitał. Nawet bowiem w przypadku przejściowych trudności finanso

  • Ochrona marki  W branży modowej liczą się nie tylko projekty i kreacje. Nie tylko one zasługują na ochronę i powinny jej podlegać. Niezaprzeczalnie, bogactwem firmy jest marka

  • Ochrona marki – co powinno determinować strategię ochrony marki Stworzenie marki powinno automatycznie wiązać się z przygotowaniem strategii jej ochrony. Kierunek tych d

  • Szanowni Państwo, nasz Raport dotyczący strategii ochrony marki modowej jest już dostępny w polskiej i angielskiej wersji językowej, na naszej stronie w zakładce Ochrona marki

  • Wizerunek Mikołaja Niewiele jest postaci na wpół baśniowych, których wizerunek w kulturze i sztuce jest tak spójny i utrwalony w świadomości odbiorców, jak wizerunek słynnego,

  • Raport modowy, a właściwie Raport dotyczący strategii ochrony marki modowej, którego oficjalna publikacja już 6 grudnia 2016r., na stronie flcatwalk.pl, skierowany jest główni

  • Liczy się każde słowo Amerykański pisarz Jonathan Carroll pisał: „Jeśli trzy słowa wyrażą coś lepiej i zabawniej niż cztery, to świetnie, użyj trzech!”. W tym rozumowaniu możn

  • Dolce & Banana – parodia czy już podróbka? Przemysł modowy, jak bodaj każda branża ma swoją jasną i „ciemną stronę mocy”. Rynek kwitnie, każdego roku oglądać możemy

  • Głównym celem reklamy jest zachęcenie konsumentów do nabycia danego produktu. Drugi aspekt, na którym zależy specjalistom od reklamy i marketingu to utrwalenie w świadomości o

  • Rys historyczny Znaki towarowe pojawiały się już od czasów starożytnych, gdzie umieszczano je na różnego rodzaju przedmiotach, dzięki czemu wiadomo było kto jest ich wytwórcą

  •   Prawo mody to nie jest odrębna gałąź prawa, ale z uwagi na specyfikę branży modowej obsługa prawna podmiotów z tego sektora wymaga zrozumienia mechanizmów tej branży i

  • Cosplay – czy Czarodziejka z Księżyca może naruszyć prawa autorskie? Jeszcze w czasach szkolnych, zdarzało nam się popełniać „bale przebierańców”. Oczywiście, wraz z ukończeni

  • Filmy z nutą mody to zdecydowanie coś co polecamy miłośnikom mody i nie tylko, podczas tego długiego weekendu. Po udanej imprezie halloween’owej lub mrożącym krew w żyłach hor

  • Handel gadżetami filmowymi – czyli „czy każdy może zostać Ollivanderem?” „Ollivanderowie: wytwórcy najlepszych różdżek od 382 r. przed nową erą”[1] – ten napis nad wejśc

  • Konkurs na przycisk – zapraszamy do udziału! W związku ze zbliżającą się konferencją „Szyte na miarę” ogłaszamy konkurs, w którym można wygrać darmową wejściówkę na konf

  • Kwestie dotyczące wizerunku w modzie mają kapitalne znaczenie. I nie chodzi tu o wizerunek marki, ale przede wszystkim wizerunek modeli i modelek. Prawo mody będzie odpowiadał

  • Zastanawialiście się kiedyś nad tym jak bardzo na nasze decyzje zakupowe wpływa to, że osoby publiczne noszą rzeczy od znanych projektantów? Ja ostatni raz zastanawiałam się n

  • Od paru lat nie słabnie popularność blogów szafiarek. Niektórzy twierdzą, że kreują one trendy dla mas, inni – że powielają tylko to, co na wybiegach prezentują projektanci. T

  • Ocena twórczego charakteru fotografii to chyba jedno z trudniejszych zadań w prawie autorskim. A z drugiej strony w branży modowej prawa autorskie do fotografii to bardzo isto

  • Na gruncie prawa polskiego próżno szukać dosłownego uregulowania kwestii nazwiska jako znaku towarowego. Jednakże powszechnie znana interpretacja art. 120 ust. 2 ustawy o praw

  • Współczesny sukces spółki, zarówno tej o globalnym jak i lokalnym zasięgu, osiągany jest nie tylko wskutek dobrego zarządzania, innowacyjnego know-how, ale również pod wpływem

  • Rozwój rynku konsumpcji pociągnął za sobą konieczność zwrócenia oczu legislatora w kierunku prawa konkurencji, a co za tym idzie również prawa przemysłowego, autorskiego i pra

  • Kolejnym ciekawym, w branży modowej, zagadnieniem prawa autorskiego jest współautorstwo. W niniejszym wpisie przybliżamy czym ono jest. Zgodnie z art. 8 ust. 1 pr. aut.: „Praw

  • Wiele w modzie mówi się na temat, kopiowania, podrabiania, naśladowania. Z prawnego punktu widzenia naśladowanie jest co do zasady dozwolone. Wytyczne w odniesieniu do granic

  • Zastanawiacie się jakie są warunki zwrotu towarów zakupionych w sklepach stacjonarnych?Zestawiliśmy dla Was te dane. Poniższa tabela zwiera zestawienie warunków zwrotu towarów

  • Utwór pracowniczy to nic innego jak utwór stworzony przez pracownika w ramach stosunku pracy. Komu przysługują prawa do takiego utworu?Jak prawidłowo ułożyć stosunek prawny ?

  • Niniejszy wpis dotyczy zagadnień związanych z uprawnieniami konsumenta do zwrotu towarów zakupionych w sklepie stacjonarnym. Zawiera on infografiki podsumowujące temat zwrotów

  • Czy pojęcie „prawo mody” jest znane polskim projektantom? Natasha Pavluchenko (dalej NP): Kojarzymy to pojęcie, jednak w Polsce prawo mody jest jeszcze bardzo niedopracowane.